Om KLUAB
Jag

Mitt valspråk är: människor ska kunna vissla på väg till jobbet och ha en ton kvar i sig när de går hem. Då har de ett bra jobb. Det handlar inte om att lära sig vissla – utan att se till att arbetssituationen är sådan att människor har lust att gå dit och ge sitt allra bästa som bidrag till att viktig verksamhet kan vara effektiv och välfungerande. Att verksamheten är fokuserad så att intressenterna – kunder och andra får ut det som behövs och att inte all energi och kreativitet förbrukas av inre fokus.

Jag har arbetat med relationen människa och arbetssituation sedan 1970 och fortsätter att fascineras av alla olikheter som vi utmanas att hantera. Såväl i kontakten med varandra som individer – oavsett om det handlar om kunder eller kolleger – som om tiderna, omvärlden och uppdragen. 

Jag skräddarsyr alltid mina erbjudanden till kunder så att det blir bästa möjliga utfall. Många gånger krävs det insatser av fler konsulter, t ex i stora utbildningsprogram och vid hantering av svåra konflikter. Då gläder jag mig åt mitt stora nätverk av erfarna konsulter som kan kliva in och dela uppgifterna och bidra till att kunden får bättre förutsättningar framöver.

Kurs i medarbetarsamtal

På kursen medarbetarsamtal lär du dig att på ett professionellt och med god samtalsmetodik framgångsrikt diskutera lön, bemöta orimliga krav och ge konstruktiv feedback. Genomtänkta strukturer i samtalssituationer ger omgående resultatskapande medarbetarsamtal. Här får du värdefulla redskap typ checklistor och verktyg för kommunikation och du lär dig konsten att utvärdera prestation och kompetens.

Boka din plats eller läs mer om kursen Medarbetarsamtal hos Hjärtum

Film - Intervju med Kerstin Ljungström

 


Följ min kör Cappella Catharinae på
www.cappella.se
så får du reda på när vi sjunger

 

“Förutsättningarna för att skapa ett bra möte påverkas av såväl din kunskap om dig själv som din öppenhet mot den du möter”